ניהול תהליכי מכירות ממוחשבים

תמונת נושא עבור ניהול תהליכי מכירות ממוחשבים

ניהול תהליכי מכירות ממוחשבים

ניהול טוב חיוני לעסקים. כך גם קיומם של מנהלים משכמם ומעלה. אבל, הצלחה עסקית מבוססת בסופו של דבר על מכירות. כלומר, עסק שישפר את תהליכי המכירה ימצא, ללא ספק בדרך למעלה. ישגשג ויעמוד היטב בתחרות העזה. להלן נכיר את היתרונות הדיגיטליים ואת השיפור במכירות שניתן להפיק בעזרת ניהול תהליכי מכירות ממוחשבים.

מניהול הזדמנויות לניהול זמן

הכוח הטמון במחשבים לניהול עסקי ושיפור רווחיות יכול לשלב היבטים טכניים והיבטים ארגוניים. אם ההיבט הטכני יכול לבוא לידי ביטוי למשל במחשוב ענן 365 הרי שעל ההיבט הארגוני ראוי לפרט מעט יותר. אם כן, מה בין ארגון ממוחשב לבין ניהול המכירות? הדברים אמורים למשל בטיפול בלידים. מקורות הכנסה חדשים נכנסים לעסקים בעזרת הפניות מהאינטרנט. הפניות, כלומר לידים, יכולים להגיע מאתר העסק או מתוך שיתופי פעולה עם אתרים אחרים. לידים יכולים להגיע מפייסבוק ומקורות נוספים.

ניהול תהליכי מכירות ממוחשבים הופכים את ההפניות הגולמיות הללו לנוחות לעבודה עבור אנשי מכירות. במילים אחרות, בעזרת תהליך תומך ממוחשב, ניתן לטפל בצורה מסודרת בהזדמנויות המכירה ולמקסם את הפוטנציאל. תוספת מכירות נתמכת גם על ידי פונקציות נוספות, כדוגמת מערכת לניהול מכירות, יומן, וגם ניהול פגישות לאנשי המכירות או מנהלים.

טיפול איכותי בלקוח, לאורך כל הדרך

אי אפשר להפריד בין הצלחה עסקית לבין טיפול איכותי בלקוח. ניהול תהליכי מכירה ממוחשבים במיטבם נעוץ בין היתר בתמיכה במענה מושלם לכל לקוח. זאת, החל מהשלב הטרום מכירתי, דרך ביצוע המכירה עצמה וכלה באפסייל, שימור לקוח ומכירות נוספות, עתידיות.

מערכות ממוחשבות אמורות לאפשר מגע איכותי עם הלקוח, תוך התייחסות ל"אבני דרך" רבות משמעות. למשל, מערכת ניהול טובה תאפשר הכנת הצעת מחיר אפקטיבית בצורה מהירה ויעילה. לאחר מכן, מערכת ניהול מכירות תוכל לקלוט פירוט ומידע אודות הלקוח, לצורך טיפול שוטף בהמשך. במערכת ניתן לעדכן פרטים לגבי שיחות עתידיות, מוצרים שמעניינים את הלקוח, שביעות רצון או אי שביעות רצון מתהליכים קודמים ועוד.

מבט על אודות מכירה, יעדים וניהול המכירות

מערכות ותוכנות התומכות במכירות צריכות להתייחס היטב גם לאיש המכירות היחיד ואל הלקוח הבודד אך גם אל כלל מערך המכירות ומערך הלקוחות. נבהיר זאת כך: מערכת איכותית תעניק מבט על, של כלל המכירות לתקופות רצויות. המערכת תדע לנפק דוחות מכירה או "להקפיץ" הזדמנויות מכירה לטיפול, בכל נקודת זמן. ניתן לשלוף סטטיסטיקה של ביצועים, לטיפולי מנהלים. לבדוק ולזהות הצלחות גדולות או דברים שניתן לשפר, ביחס למכירת פריטים מסוימים או ביחס ליעדים של מחלקת המכירות או של מוכרנים.

כך מזהים מערכת ניהול טובה לניהול המכירות

כיצד אפשר לזהות מערכת טובה לניהול תהליכי מכירות ממוחשבים: את התשובה נחלק לשניים. ראשית, יהיו בה כל הפונקציות שציינו לעיל. כלומר, יומן פגישות, ניהול לידים, סטטיסטיקה וכו'. שנית, היא תהיה נוחה לשימוש וידידותית, קלה להטמעה וכמובן משתלמת.

מעוניין להתנסות במערכת?

השאר פרטיך ונציג מומחה יחזור אליך עם פרטים ב 24 שעות הקרובות