כלים ניהוליים שכל עסק צריך
אחד הרגעים המרגשים ביותר בתהליך הארוך שנקרא "הקמת עסק", הוא הרגע הזה שבו הכל בעצם מתחיל לפעול. הקמת עסק כרוכה בשלבים ארוכים ולעתים מתישים של בחירת תחום, אפיון העסק, השקעה כספית, הליכים בירוקרטיים מול גופים שונים ועוד. לאחר כל אלה – מגיע הזמן בו צריך לצאת לדרך. בין אם הקמתם עסק המציע שירות, מוצר או כל דבר אחר – כדאי להיות מוכנים מראש ולארגן הכל מבעוד מועד, על מנת לאפשר לעסק להתנהל בצורה חלקה. אבל… מה קורה כשלא הכל הולך בדיוק כמו שציפיתם? במצב כזה, כדאי לחזור כמה צעדים אחורה, ולבדוק שבעסק שלכם אכן קיימים כל המרכיבים שיסייעו לכם לקדם אותו ולגרום לו להצליח.
למה כדאי להתייחס כאשר מקימים עסק?
מעבר לתהליך המקדים בו חוקרים ובודקים את התחום, את קהל היעד, את ההיתכנות הכלכלית וכדומה – חשוב למצוא דרכים אשר יגרמו ללקוחות להגיע, לקנות את המוצר או להשתמש בשירות. למשל, כלי ניהולי חשוב ואף בסיסי הוא מרכזיה לעסקים – אשר מאפשרת בעצם תקשורת בין אנשים, לרוב דרך שיחות טלפון.
מרכזיה כזו, המיועדת לעסקים קטנים או גדולים ואף לארגונים אחרים – תאפשר לעסק תקשורת מתקדמת בתוך הארגון ומול הלקוחות, ותהפוך את התקשורת הזו לקלה ופשוטה הרבה יותר. קיימים כיום מגוון סוגי מרכזיות, וחברות שונות מציעות מרכזיה על פי סוג העסק ומה שמתאים לו – מוקדי שירות, ארגונים גדולים, עסקים פרטיים קטנים ועוד. בכל מקרה, מרכזיה תהפוך את ההתנהלות היומיומית של העסק ליעילה הרבה יותר, ולכן כדאי לשקול להשתמש בה כבר כצעד ראשון עם פתיחת העסק.
לאחר שעניין התקשורת מבוצע על ידי מרכזיה ובכך העסק מתנהל בצורה חלקה, כדאי לחשוב על כלים נוספים וחשובים לא פחות אשר יסייעו לקידום העסק. לדוגמא: